Proiecte internationale
Europa fara frontiere. Tinerii si cetatenia europeana. Proiect scolar Comenius 1.
- Echipa de proiect: prof. Irina Iritoiu - coordonator proiect, prof. Nicoleta Margarit, prof. Ana-Maria Arisanu, prof. Simona Tamas, prof. Siiulescu Flavius Catalin si prof. Jany Lalu;
- Durata proiectului: 36 de luni;
- Parteneri: 1. Istituto Di Istruzione Superiore - Gesualdo, Italia, Regiunea Campania (Liceu Tehnic), 2. Oberschule Falkenberg, Falkenberg, Germania (Liceu Teoretic), 3. Ies El Palmeral, Vera, Andalucia, Spania (Liceu Teoretic), 4. College Saint-Marie 2eme et 3eme degre, Mouscron, Regiunea Wallonne, Belgia (Liceu Teoretic), 5. Colegiul National "Mircea cel Batran" Ramnicu-Valcea, Romania;
1. Pentru institutiile partenere:
- folosind dialogul intercultural cu alte tari sa fie deschise catre
acceptarea realitatilor diferite;
- Sa ii ajute pe elevi sa constientizeze ce inseamna a fi cetatean
european;
- sa imbunatateasca abilitatile lingvistice ale elevilor si sa le
largeasca acestora orizontul cultural prezentandu-le limbi si culturi
diferite.
2. Pentru elevi:
- sa promoveze cunostintele lor legate de Uniunea Europeana;
- sa devina mai constienti de rolul pe care il au ca si cetateni europeni;
- prin schimbul de informatii sa descopere si sa inteleaga mai bine drepturile cetateanului european;
- sa descopere si sa inteleaga mai bine principalele valori europene mentionate in Tratatul Constitutional;
- sa inteleaga si sa foloseasca oportunitatile oferite de relatia cu alte tari straine;
- sa fie capabili sa traiasca intr-o societate multiculturala, abordand diferenaele cu sensibilitate, toleranta si moralitate;
- sa-si dezvolte o cultura a drepturilor omului care sa fie pe deplin acceptata;
- sa stie mai multe despre schimbarile care intervin intr-un context
ce nu mai este unul local, ci unul international si, in special, unul
european;
- sa stabileasca relatii de cooperare cu oameni din tari diferite;
- sa fie deschisi spre invatarea limbilor straine pentru a-si imbogati atat viata personala cat si cea profesionala;
- sa invete noile tehnologii informationale si comunicationale;
- sa promoveze activismul civic folosind internetul;
3. Pentru comunitatile locale:
- sa cunoasca mai multe lucruri despre Uniunea Europeana si Constitutia Europeana, despre contextul cultural, social si istoric al tarilor partenere in proiect.
Diseminare - modalitati de diseminare:
- proiectul si rezultatele sale vor fi publicate pe paginile WEB ale tarilor partenere;
- se vor organiza intalniri intre parinti, profesori si elevi pentru a fi informati in legatura cu rezultatele si produsele realizate;
- conferinte locale - cu participarea autoritatilor locale si regionale, conferinte la care va fi invitata si mass-media.
Participarea activa a elevilor in cadrul proiectului:
- elevii vor avea un rol activ in dezvoltarea, implementarea si evaluarea proiectului;
- intregul proiect va fi conturat pe ideile si opiniile lor pentru a le permite sa dobandeasca abilitati importante atat in viata lor profesionala, cat si in cea personala, cum ar fi abilitati de comunicare si prezentare, de luare a deciziilor, rezolvare a problemelor si managementului conflictelor, munca in echipa si solidaritatea.
Noile tehnologii informationale:
- grupuri de discutii (organizarea unui forum de discutii - despre principalele teme ale proiectului);
- realizarea unei reviste on-line;
- concursuri on-line pe diferite teme ale proiectului si in diferite stadii ale acestuia: sa se cunoasca, sa descopere contextul cultural si social al celorlalti parteneri, sa schimbe idei si opinii legate de temele proiectului.
Produse finale:
- o prezentare in PowerPoint a tarii, regiunii si scolii pentru fiecare partener in asa fel incat scolile partenere sa afle mai multe lucruri atat despre contextul national al fiecarui participant cat si despre cel educational;
- "Pasapoarte" europene folosind un spatiu comun la care sa aiba acces toate tarile participante - etwinning.net;
- logo al proiectului sub forma unui desen A4 care sa redea cel mai bine ideea de cetatenie europeana si legatura dintre tineri si cetatenia europeana;
- un panou de prezentare al proiectului care sa fie afisat in scoala;
- realizarea unui colt al proiectului in scoala;
- reactualizarea paginii web a scolii cu etapele proiectului precum si produsele finale ale acestuia;
- realizarea de semne de carte, postere si carti postale care sa contina o propozitie dintr-un articol din drepturile fundamentale ale cetateanului european atat in engleza, cat si in limba materna (numarul articolului va fi mentionat pe fiecare produs).
Sus